Veckan

Denna vecka

I onsdag så kom jag hem till mamma för att hämta nisse, möte felix såg att han hade ett sår i ansiktet kolla lite extra och kände att det var svullet, och så kom det blod i käken. han verkade jätte hängig.
Gick och möte mamma med nisse och sedan så kom vi hem till henne och så käka vi och sedan vissa jag mamma hur felix såg ut och vi blev väldigt oroliga.

jag ringde till Arninge veterinären och berätta hur det var hon tyckte att vi skulle åka till albano och kolla upp det.men vi visste inte hur vi skulle komma dit.
ringde en annan jour vet och hon tyckte att vi kunde vänta en dag och se om det inte gällde LIVET ok lätt och veta.
sedan kom mamma på att en vet hade drop in på onsdagar satt jag cykla ner och tog nummret och ringde till dom och hon sa att jag kunde komma ner och så fick dom kolla.
cykla ner med felix och satt mig där vid 18.45 och det blev våran tur vid 20.15 hon kolla och sövde honom, fick vänta ännu en kvart.
sen kolla hon honom tvätta såren och kolla¨på knöllarna vi upptänkte mellan fram benen hon kunde inte riktigt säga vad det var men vi skulle ha uppsyn på det, sen trök hon sönder såret i munnen satt det inte skulle bli var, det spruta blod. sen fick han sprutor och så. han hade troligen haft katt bråk, han hade två hål i mun kinden som likna två tand bet eller två klor som fastnat.

Han mår lite bättre nu medicin två gånger om dan, och knöllarna har gått ner.

Fredag-
Japp då gjorde jag en tabbe så man inte ska göra när man skär bröd, jag hade ett bröd i handen och tog brödkniven och skärde rack ner mot handen, skärde mig i pek fingret. hur klantig kan man vara men det har ingen fara satt ett plåster på det.



Kommentarer
Postat av: Christine

Svar: Sorry, soffan är redan såld

/ Christine

2010-09-13 @ 21:18:31
URL: http://glorifiera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0